ایمنی کار

نوشت افزار و لوازم تحریر بهزادی،آهنگ گذاری،کپی جزوات،تایپ،اسکن،نرم افزار،فروش لوازم جانبی رم و فلش ، برنامه، انیمیشن ،فیلم و سریال

ایمنی کار

ایمنی کار

در محیط های صنعتی با وجود ماشین آلات و ابزار فراوان، غالباً کارگران در معرض خطرات گوناگون قرار دارند، با پیشرفت فن آوری و افزایش کاربرد ماشین آلات در تولید نیز مخاطرات و احتمال بروز حوادث در این گونه محیط ها فزونی می گیرد. ایمنی صنعتی علمی است که در پیشگیری از بروز حوادث در محیط کار به یاری انسان می شتابد و همواره در راستای حفاظت و حراست از نیروی کار و سرمایه گام بر می دارد.

تعاریف و محتوا
اصولاً ایمنی صنعتی رشته ای است گسترده که به مجموعه تدابیر، اصول و مقرراتی گفته می شود که با به کارگرفتن آنها می توان نیروی انسانی و سرمایه را در برابر خطرات گوناگون در محیطهای صنعتی به گونه ای مؤثر و کارا نگه داری کرد و به این وسیله یک محیط کار بی خطر و سالم برای افزایش کارایی کارکنان بوجود آورد.

ایمنی
تعریف ایمنی عبارت است از میزان درجه دور بودن از خطر، واژه (Hazard ) که در تعریف علمی ایمنی آمده است، در واقع شرایطی است که دارای پتانسیل رساندن آسیب به کارکنان، تجهیزات و ساختمانها، از بین بردن مواد یا کاهش کارایی در اجرای یک وظیفه از پیش تعیین شده می باشد.
هنگامی که ( Hazard ) وجود دارد امکان وقوع اثرات منفی یاد شده وجود خواهد داشت.
کلمه ( Danger ) گویای قرارگرفتن در معرض یک (Hazard ) است، یه این ترتیب ایمنی متضاد (Danger ) بوده است، و در صدد حذف خطرات بالفعل موجود در محیط کار می باشد.
ایمنی به طور صد در صد و متعلق وجود ندارد و عملا هم هیچگاه حاصل نخواهد شد از اینروست که گفته می شود ایمنی حفاظت نسبی در برابر خطرات است.

منظور از ایمن و غیر ایمن چیست؟
یک مکان، یک کار معین و یا یک دستگاه زمانی ایمن انگاشته می شود که احتمال خطر مرگ، مجروح شدن و یا ابتلا به بیماری برای کسانیکه در آنجا بوده یا با آن دستگاه کار می کنند در حد قابل قبول پایین باشد. به طور کلی، میتوان چنین گفت که میزان خطر قابل قبول با پایین آمدن سطح ایمنی، افزایش و با افزایش سطح ایمنی کاهش می یابد. در واقع بهداست حرفه ای بیماریها را کاهش می دهد و ایمنی صنعتی به کاهش تمام خطرات می پردازد.

مهندسی ایمنی صنعتی:
با توجه به تعریف ایمنی، مهندسی ایمنی عبارت است از ” مقررات یا نظامی که برای کاهش وقوع حوادث از طریق حذف یا کنترل خطرات بکار می روند ) در مهندسی ایمنی صنعتی مسائلی که ایمن کردن محیط کار مورد توجه قرار می گیرند عبارتند از:

 الف- پیشگیری از حوادث

 ب- عوامل انسانی

ج- طراحی و جا نمایی دستگاهها و تجهیزات

 د – مدیریت و راهبری ایمنی

 ه – آموزش

و – بازرسی
حیطه فعالیت مهندسی ایمنی امروزه گسترده تر شده است و به شاخه ها و گرایشهای گوناگون دانشگاهی گسترش یافته است که عبارت است از :

 ۱- مدیریت خطر

 ۲- پیشگیری از خطرات

 ۳- مهندسی آتش سوزی

 ۴- کنترل خطر

مدیریت و راهبری ایمنی
مدیریت، مسئول ایمنی و بهداشت کارکنان است، همانگونه که یک مدیر برای بهره وری وسود آوری مسئولیتی سنگین دارد، در مورد ایمنی و بهداشت نیز چنین وضعیتی صادق است تولید از دست رفته ممکن است از طریق بهبود مدیریت مجددا بدست آید. اما هیچ راهی برای جبران تلفات انسانی که در نتیجه بروز حوادث حاصل می شود، وجود ندارد. این نکته مورد توافق متخصصان علم مدیریت است که تنها ۱۵ درصد از مشکلات سازمان یا کارخانه ممکن است بوسیله کارکنان حل و کنترل شود، در صورتیکه ۸۵ درصد این مشکلات را می توان از طریق مدیریت مهار کرد.
عوامل اصلی در مدیریت ایمنی عبارتند از :

۱- برنامه ریزی ایمنی

 ۲- سازماندهی ایمنی و فعالیت های آن

۳- هدایت برنامه های ایمنی

 ۴- کنترل عملکرد ها و نتایج حاصله

بهداشت و ایمنی
بهداشت به معنای مصون داشتن کارکنان از بیماری و سالم نگهداشتن وضعیت جسمانی و روانی آنهاست ایمنی به معنای محافظت کردن کارکنان از آسیبهای مربوط به حواد کاری است. این عوامل حائز اهیمت است، زیرا کارکنانی که از سلامتی برخوردارند و در محیطی ایمن کار می کنند ثمر بخش ترند. به این دلیل مدیران آینده نگر، حامی برنامه های پیشرفت بهداشت و ایمنی هستند. امروزه به دلیل ملاحظات قانونی تمام سازمانها موظف به مراقبت بهداشت و ایمنی کارکنان خود هستند.

 

ایمنی در افزایش بهره وری
لازم به ذکر است که اصول ایمنی و بهداشت حرفه ای نیز علاوه بر اثرات غیر مستقیم بر بهره وری و بازده اقتصادی واحدهای صنعتی، بطور مستقیم بر این موارد تأثیر دارد.
بطور کلی خسارات مالی یا جانی، عواقب و پیامدهای منفی تمامی حوادث صنعتی را تشکیل می دهند.
بنابراین وقوع حوادث یا سبب آسیب دیدن دستگاهها و تجهیزات مواد خام، مصولات یا محیط کار میشود و یا صدمات غیر قابل جبران جسمی و جانی را به همراه خواهد داشت.

لوازم ایمنی کار

دستورالعمل وسایل فردی (PPE) ٠ Personal protection Equipment

اهداف این دستورالعمل به قرار زیر می باشد :

-         افزایش آگاهی کارکنان در رابطه با نیاز وسایل و تجهیزات فردی

-         تأکید بر کاربرد اطلاعات کسب شده در رابطه با حفاظت فردی ،‌هنگام کار

جهت دستیابی به تأثیرات مهم این دستورالعمل ، سرپرستان باید تمام دستورات این دستورالعمل را با پرسنل خود ضمن گفتگو و بحث ، در میان گذارده و از آنان درخواست نمایند که مقررات مربوط به حفاظت فردی را رعایت کنند.

لیست بررسی PPE:

1-     چه کارهایی در رابطه با بررسی و کنترل کلاه ایمنی باید صورت پذیرد؟.

2-     چه توضیحاتی در خصوص  استفاده از عینک ایمنی مورد نیاز است ؟

3-     آیا عینک ایمنی مورد استفاده طبق استاندارد خاصی ساخته شده است ،‌ کدام استاندارد؟

4-     چه اقداماتی در رابطه با شستشوی لباس کار در نظر گرفته می شود ؟

5-     هنگام حمل مواد شیمیایی اگر از لباس یک بار مصرف استفاده می شود ، این لباس چگونه دور ریز می شود؟

6-  اگر برای حمل مواد شیمیایی از لباس ویژه ای استفاده می شود ، جهت پاک کردن ،لباس از آلودگی چه اقداماتی صورت می گیرد ؟

7-     در رابطه با شرایط ویژگی کفش ایمنی از چه استانداردی استفاده می شود؟

8-     خرید و نگهداری وسایل حفاظت فردی از چه طریقی صورت می گیرد؟

9-     آیا محیط کار، محیط پر صدایی می باشد، از وسایل محافظت صدا استفاده می شود ؟

10-   در رابطه با استفاده از دستگاه تنفسی ، کارکنان آموزش دیده اند

ساده تر ین راه برای جلوگیری از خطرات احتمالی در محیط کار، استفاده از وسایل حفاظت فردی مناسب است،‌ قبل از شروع به کار در هر محیطی ، باید خطرات احتمالی موجود در محیط به دقت مورد بررسی قرار گرفته و در صورت کاهش خطرات تا حد امکان آن را کاهش داد.

مشخصات وسایل حفاظت فردی باید به قرار زیر باشد .

-         مناسب با خطرات احتمال محیطی باشد .

-         به لحاظ شرایط ارگونومیکی ،سازگار با فاکتورهای انسانی باشد.

-         بطور تجربی در کاهش اثرات خطر مؤثر بوده و خود وسایل ایجاد خطرات جانبی دیگر را ننماید .

-         با فاکتورهای استاندارد خاصی تهیه شده باشد.

کلاه ایمنی :

 ضربه به سر بسیار خطرناک است و موجب خونریزی مغزی می شود ،لذا حفاظت از سر در درجه اولویت می باشد کلاه ایمنی سر را در مقابل اجسام برنده و تیز محافظت می کند، جنس کلاه ایمنی باید از نوع پلی کربنات سنگین ABS باشد، و داخل کلاه نیز باید دارای بندهای محکم و مناسبی باشد که سر با پوسته کلاه در تماس نباشد، کلاه ایمنی حتماً باید مجهز به چانه بند مناسب باشد ، کلاه ایمنی باید طبق دستورالعمل سازنده مورد آزمایش قرار گیرد ،‌ کلاه ایمنی پس از اینکه با جسم سنگینی برخورد کرد باید با کلاه سالم جایگزین شود زیرا احتمال دارد که ضربه سنگین مقاومت کلاه را کاهش داده باشد.

کلاه باید سبک ، ضد آتش باشد ، و در مقابل مواد شیمیایی و نفتی مقاوم باشد .

استفاده از کلاه آلومینیومی به دلیل ایجاد جرقه الکتریسیته ممنوع می باشد ‌، همچنین مقاومت کلاه آلومینیومی در مقابل ضربه کمتر از مقاومت کلاه پلاستیکی است.

عینک ایمنی و پوشش صورت

عواملی که باعث صدمه به چشم می شوند عبارتند از ، اجسام خارجی ،‌ برادة آهن ، ذرات در حال پرتاب ، مواد شیمیایی ،‌اشعة‌ مادون قرمز و ماوراء بنفش ، عینک ایمنی که بر طبق استاندارد ساخته شده باشد .چشم را از صدمات محافظت می کند ، عینک ایمنی با مشخصات مختلف جهت کارهای مختلف طراحی شده اند ( جوشکاری، محافظ اشعه ،‌محافظ گرد و غبار و محافظ مواد شیمیایی (.

در مکان هائیکه با مواد شیمیایی سرو کار دارند استفاده از پوشش ، صورت الزامی است ،‌به طور کلی عوامل زیر چشم و صورت کارکنان را تهدید می نماید.

1-     جابجایی مواد خورنده و مواد شیمیایی

2-     برش کاری و تراش فلزات و چوب

3-     اسپری های رنگ ، سند بلاست ، فشار آب ( (water jet

4-     جوشکاری و سوزاندن

5-     استفاده از لیزر و اشعه های ماوراء بنفش و مادون قرمز.

6-     استفاده از مواد رادیو اکتیو

7-     نمونه گیری از فرایندهائی که با فشار بالا کار می کنند.

اگر شخصی از عینک طبی استفاده می کند ،‌ باید برای او عینک طبی با فرم ایمنی تهیه شود و یا از روکش عینک استفاده شود.

صدمات چشمی بیشتر روی ناحیة قرنیه ، عدسی و شبکیه است.

عوامل زیان آور ناحیة قرنیه عبارتند از :‌ذرات پرتاب شونده ، اجسام خارجی ، پاشیده شدن مواد شیمیایی و بخارات آن.

عواملی که به عدسی چشم صدمه وارد می سازند عبارتند از : اجسام پرتاب شده با سرعت زیاد و همچنین تأخیر در معالجة‌ صدمات به سطح چشم و با پاشیده شدن مواد شیمیایی مانند نفتالین ، دی متیل سولفات و یا اشعة مادون قرمز- عواملی که به شبکیه صدمه می زنند عبارتند از : نور با شدت های زیاد، اشعه ماوراء بنفش ، لیزر و مادون قرمز ، زمان تابیده شدن و شدت این اشعه ها در صدمه به شبکیه مؤثرند و باعث سوختن شبکیه می شوند.

لوازم ایمنی کار در ارتفاع

  • کلاه ايمني کار در ارتفاع مدل Evo-Lite :
  • کلاه مدل Evo-Lite مارک JSP کلاهي با آسايش و ايمني بالا براي کاربران در شرايط کار در ارتفاع، بسيار سبک، راحت و متناسب با اندازه سايزهاي سر (سايز 53 لغايت 64 سانتي متر) مي باشد. کلاه و بند و يراق داخلي آن با طرحي يکپارچه بهترين کارايي را براي ثابت نگه داشتن آن روي سر کاربر حتي در شرايط سقوط فراهم مي نمايد.
  • اين کلاه با ارائه بهترين ايمني در هنگام کار در ارتفاع و در شرايط باد شديد، کار در شيبهاي تند و يا در کليه عمليات راهسازي قابل استفاده ميباشد. ويژگي هاي خلاصه شده کلاه Evo-Lite بشرح ذيل است :
  • کلاه فوق با وزن فقط 300 گرم ( 20% سبک تر از ساير کلاه هاي ايمني استاندارد ) سبکترين کلاه کار در ارتفاع در اروپا مي باشد.
  •  پوسته خارجي کلاه از جنس پليمر مقاوم ABS مي باشد.
  •  بند و يراق داخلي کلاه با 6 نقطه اتکا در داخل آن، ايمني و آسايش مناسبي را براي کاربر فراهم مي نمايد.
  • عرق گير پيشاني در اين کلاه جهت تأمين آسايش بيشتر از الياف تمام پنبه موسوم به الياف مصري با پوششي از ترکيبات پلي يورتان نرم و متخلخل توليد شده است.
  • کلاه فوق داراي خاصيت عايق الکتريکي کلاس صفر و استاندارد EN 50365:2002 بوده و کاربران را در مقابل برق متناوب تا 1000 ولت و برق مستقيم تا 1500 ولت محافظت مي نمايد.
  • کلاه براي محدوده دماي محيط از 20- درجه لغايت 50+ درجه سانتيگراد ساخته شده است.
  • کلاه تحت استاندارد EN 397 و EN50365  اتحاديه اروپا و توسط شرکت JSP انگلستان توليد شده است.                                                                          
  • کلاه فوقدر رنگهاي سفيد، زرد و قرمز موجود و آماده تحويل فوري است.

 

  • عينک مخصوص کلاه کار در ارتفاعEvo-Lite :
  • عينک مدل Evo-Spec مارک JSP با مشخصات مندرج در کاتالوگ پيوست مجهز به لنز ضد بخار مخصوص استفاده با کلاه کار در ارتفاع Evo-Lite مي باشد. اين عينک ساخت انگلستان و داراي استاندارد CE اتحاديه اروپا مي باشد.
  • اطلاعات بيشتر در کاتالوگ مربوطه در دسترس مي باشد.

 

 

انواع ماسک

آئروسل ها و ذرات ریز دو تا از عمده ترین عوامل ایجاد مخاطرات تندرستی در محیط های کاری هستند و تقریبا در هوای تنفسی ما غیر قابل رویت می باشند.ذرات خطرناک می توانند سرطان ایجاد کنند یا رادیواکیتو باشند.دیگران هم به سیستم تنفسی آسیب می رسانند.دو دهه تماس مشکلات جدی را بوجود می آورد.در بهترین حالت ها,کارگران با بوهایی آزارنده مواجه هستند.ماسک های پالاینده در سه کلاس , حفاظت هایی را در برابر آئروسل های روغنی مایع , دود و ذرات ریز فراهم می کنند.این نوع ماسک ها تحت نام ماسک های نیمه حفاظت کننده از ذرات و یا به عبارتی ماسک های ذرات ریز شناخته می شوند و در کلاس های حفاظتی FFP1 , FFP2 و FFP3 تقسیم بندی می شوند.

چطور یک دهان بند طبی کار می کند؟

FFF

ماسک های زداینده در برابر گردو غبار قابل تنفس, دود و مه آب دار(آئروسل) حفاظت به عمل می آورند اما در برابر گازها و بخارات کارآیی ندارند.سیستم طبقه بندی و یا کلاسه بندی شامل سه کلاس FFP است که FFP مخفف ماسک تنفسی می باشد.دهان بند طبی دهان و بینی را می پوشاند و از مواد فیلتری گوناگون و خود ماسک که از لاستیک یا سیلیکون درست شده , ساخته شده است.استفاده آن ها در محیط های کاری که از حداکثر غلظت محیط کاری تجاوز شده,الزامی است.این میزان حداکثر غلظت گرد و غبار,دود و آئروسل در هوای تنفسی است که منجر به آسیب تندرستی نمی شود.در واقع در حالات تخطی این آلاینده ها از مقدار مجاز, دهان بند های طبی باید مورد استفاده قرار گیرند.

دهان بندهای طبی در برابر چه چیزهایی حفاظت ایجاد می کنند؟

وابسته به پالایش و نفوذ ذرات با اندازه حداکثر 0.6 میکرومتر, دهان بندهای طبی , فراهم کننده حفاظت تحت کلاس های FFP1 , FFP2 و FFP3 شناخته می شوند و به غلظت های گوناگون آلاینده ها اشاره می کنند.کل نفوذ وابسته به نشت آلاینده ها به دهان و بینی است.با تشکر از فناوری نوین فیلتر ها باید گفت که مقاومت تنفسی در حداقل نگه داشته می شود و با چند بار استفاده از ماسک هم تنفس , شرایط ذراتی که به فیلتر برخورد می کنند را بدتر نمی کند.

FFP1: حفاظت از انواع گرد و غبار نامنظم و ساخته نشده از الیاف.تنفس این مواد ممکن است بر تندرستی اثر بگذارد. این مواد می توانند باعث تحریک سیستم تنفسی گردند و بوهای نامطبوع نیز تولید نمایند.کل مقدار نفوذ از این ماسک ممکن است دست بالا 25 درصد باشد.این نوع ماسک در غالب موارد وقتی استفاده می شود که تخطی چهار برابری در میزان آلاینده ها نسبت به حداکثر میزان مجاز در محیط های کاری صورت گرفته باشد.

FFP2: حفاظت از انواع زیان آور گرد و غبار, دود و آئروسل جامد و مایع.این مواد ممکن است از الیاف ساخته شده باشند که این معنی را می دهد که سیستم تنفسی را در کوتاه مدت تحریک می کنند و می توانند منجر به کاهش الاستیسیته بافت ریوی در طولانی مدت شوند.کل نفوذ ممکن است دست بالا 11 درصد باشد و لذا این ماسک در جاهایی که تخطی 10 برابری آلاینده ها نسبت به حداکثر مجاز محیط های کاری پیش آمده باشد, بسیار کاربرد دارد.

FFP3: حفاظت از گرد و غبار, دود و آئروسل آزاردهنده و سمی.مواد سرطان زا و رادیو اکتیو یا پاتوژن هایی همانند ویروس ها ,باکتری ها و اسپور قارچ ها بوسیله این کلاس حفاظتی از دهان بندهای طبی زدایش می شوند.کل نفوذ ممکن است حداکثر 5 درصد باشد یعنی در محیط های کاری که میزان آلاینده ها از سی برابر میزان مجاز بیشتر است می توان این ماسک ها را به کار برد.

کلاس حفاظتی FFP1

دهان بندهای طبی FFP1 برای محیط های کاری که گرد و غبار و آئروسل آن ها نه از الیاف ساخته شده و نه سمی است,استفاده دارند.آن ها ممکن است تا زمانی استفاده شوند که غلظت آلاینده ها در محیط کاری از حداکثر میزان مجاز بیشتر است اما به 4 برابر بیشتر از حداکثر میزان مجاز نرسیده است.صنعت غذا و ساختمان استفاده از دهان بند طبی FFP1 را در بسیاری از موارد توصیه کرده است.بعضی از فیلتر های این سیستم ها با لایه ای کربنی ,زنندگان ماسک را از اثر بوهای نامطبوع در بالاترین سطح تنفسی مورد نیاز ,حفاظت می کنند.

کلاس حفاظتی FFP2

دهان بندهای طبی FFP2 برای محیط های کاری استفاده می شوند که ذرات آن آزار دهنده و جهش زا هستند.دهان بند های طبی این طبقه باید شامل ذرات با اندازه حداکثر 0.6 میکرون باشند و ممکن است در محیط های کاری که آلاینده های آن ها از 4 برابر میزان حداکثر مجاز بیشتر نیست به کار گرفته شوند.دهان بندهای طبی کلاس حفاظتی FFP2 اغلب در صنایع فلزی و معدن کاری مورد استفاده قرار می گیرند.کارگران این صنایع به طور مکرر در معرض تماس با آئروسل ها,مه و دود هستند و این امر به سیستم تنفسی آن ها آسیب رسانیده و آنها را در طولانی مدت در معرض ابتلا به سرطان شش قرار می دهد.به علاوه این کارگرها در معرض ابتلا به بیماری های ثانوی هستند و ممکن است به بیماری "سل ریوی" گرفتار گردند.

کلاس حفاظتی FFP3

دهان بندهای طبی FFP3 حداکثر حفاظت را برای آلاینده های تنفسی انسان فراهم می کنند.کل نفوذ دست بالا 5 در صد است و این ماسک ها باید 99 درصد ذرات با اندازه تا 0.6 میکرون را فیلتر کنند.این نوع ماسک ذرات سمی,سرطان زا و رادیواکتیو را هم فیلتر می کند.این ماسک ها را در محیط های کاری به کار می برند که میزان آلاینده ها تا سی برابر حداکثر مجاز آلاینده ها بالا رفته است.آنها را اغلب در صنایع شیمیایی می توان دید.

*امروزه در کشور ما بسیاری از ماسک های FFP مورد استفاده دارد.در این مقاله بر آن شدیم که به سوال "این نوع ماسک چیست و چه می کند" پاسخ گفته باشیم!

 

دستکش نیتریل

با افزایش تنوع در دستکش ها و انواع مختلف آنها انتخاب دستکش مناسب کمی گیج کننده شده

   به چندین مورد از تفاوت های دستکش های رایج بازار اشاره می کنیم تا بشه انتخاب مناسب تری داشت.

    دستکش های لاتکس latex gloves : لاتکس یا همان لاستیک  طبیعی خود دارای دو نوع باپودر powdered  و بدون پودر   powder free است دستکش های لاتکس از صمغ شیری شکل درختی به نام hevea brasiliensis گرفته می شود ساخته می شود.

     دستکش های لاتکس می توانند منجر به واکنش های آلرژیک برای برخی شود اما با این وجود بسیار پرمصرف است.

    برای برطرف کردن حساسیت ناشی از پودر دستکش ها آنها را چندین مرحله شستشو می دهند که منجر به تولید دستکش بدون پودر می شود که تا حدود 80% از ایجاد حساسیت کاسته می شود.

    در دستکش های پودری مرحله شست و شو وجود ندارد .

این پودر از جنس نشاسته ذرت است که برخلاف باورها که برای راحتی در استفاده از دستکش استفاده می شود  بیشتر از طرف سازنده برای تولید آسان تر در مراحل ساخت مورد استفاده قرار می گیرد.

    چند ویژگی مهم دستکش لاتکس

    مانند یک پوست دوم عمل می کند

    برای پوشیدن در زمان های طولانی مناسب است

    خوب برای موقعیت های در معرض خطر شامل مواد عفونی

    مقرون به صرفه

    بسیار الاستیک و قوی

    زیست تخریب پذیر

مناسب برای کارهایی که نیاز به حس لامسه دارند محبوب در استفاده های صنعتی و آزمایشگاهی

  1. 2. دستکش های نیتریل nitrile gloves : این دستکش ها از لاستیک مصنوعی ساخته شده اند و یک      جایگزین ایده آل هنگامی که از آلرژی لاتکس نگرانی هست. این دستکش ها در برابر سوراخ شدن مقاوم هستند, این دستکش اغلب در پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد.

ویژگی های این دستکش:

    بدون لاتکس

    مقاوم در برابر سوراخ شدن

    دارای سطح بالایی از حساسیت

    خوب برای پوشیدن مقدار زمان طولانی

    خوب برای موقعیت های در معرض خطر شامل مواد عفونی

    مقاومت در برابر بسیاری از مواد شیمیایی

    یک عمر مفید طولانی

    در دسترس به رنگ آبی یا سیاه و سفید برای کمک به شناسایی

     3.دستکش های وینیل vinyl gloves :  دستکش های وینیل انتخاب مناسب برای صنعت مواد غذایی و        شرایطی که در آن سطح بالایی از دوام و حفاظت در اولویت نیست. در حالی که آنها دوام کمی دارند اما            ارزانتر هستند.

  ویژگی های این دستکش

    بدون لاتکس

    شل و فرم دست را نمی گیرد

    خوب برای کوتاه مدت و کارهای کم خطر

    گزینه ای اقتصادی

    دارای خواص آنتی استاتیک

    بهترین راه حل برای استفاده با مواد غیر خطرناک

دستکش ضد اسید

این مجموعه دارای مقاومت حفاظتی خوب در برابر اسیدها و پرواکسیدها ( بازهای معدنی و آلی ) می باشند . علاوه بر گازها و مواد شیمیائی و بخارات در برابر خورندگی نیز مقاومند و در مقابل سایش نیز مقاومت کافی را داشته و در دماهای پائین قابلیت انعطاف خود را حفظ می کنند.

دستکش های مقاوم در برابر حلال و مواد نفتی ضمن تامین حفاظت لازم در برابر حلالها و مواد نفتی و روغنهای روان کننده مقاومت لازم را در برابر سایش و خراشیدگی و پارگی دارد

 

دستکش نیتریلی ضد مواد شیمیائی و مشتقات نفت MAPA491


طول (سانتی متر) 37
ضخامت (میلی متر) 0.45
جنس :
Nitrile

امکانات ویژه
فرم آناتومیک و باکیفیت برجسته جهت آسایش و راحتی دست و انجام
 فعالیتهای نیازمند کار با حلالهای نفتی و مشتقات نفتی ، مقاومت بالا در برابر سوراخ شدن و سائیدگی . حداکثر محافظت در برابر مواد شیمیایی . مقاومت بالا به مشتقات نفتی و حلال های کلر

 دارای تائیدیهFDA ( اداره غذا و دارو آمریکا )

دارای گواهینامه های معتبر اروپائی EN388-EN374 , دارای استاندارد CE

توصیه شده برای افراد حساس به لاستیک طبیعی

 

کاربردها : تمیزکاری دستگاه ها با حلال ها ، جابه جائی مواد نفتی ، رنگ پاشی و ...


دستکش ایمنی North ـ ضد مواد شیمیائی و نفتی

 

دستکش ایمنی North انگلیسی ـ مقاوم در برابر نفوذ گاز و بخارات مایعات و مایعات ـ مقاوم در برابر مواد شیمیائی ـ با دوام و کارائی بالا ـ راحت ـ دارای گوشه های گرد در سر انگشتان برای راحتی بیشتر ـ قابل استفاده برای مواد : استون ، استرها ، آلدئیدها ، الکلها و بیشتر اسیدهای آلی

 

دستکش هوبارت

اين دستکش  از مرغوب ترين چرم گاوي ضخيم و نرم در طول 40 سانت و بصورت تمام مغزي توليد شده و آستر کف و پشت دست آن با استفاده از منسوج عايق حرارت تقويت شده، آستر ساق با منسوج از الياف طبيعي تهيه و دستکش ها  را براي انجام کليه جوشکاري هاي صنعتي و تخصصي، عمليات ريخته گري، ذوب مواد معدني، شيشه گري و کار در فرآيندهاي داغ و درگير با کوره هاي پخت مواد بسيار مناسب نموده است. دستکش  هوبارت فوق  تحت استاندارد بين المللي اتحاديه اروپا CE بشماره EN388 توليد شده و در قياس با انواع مشابه داراي کيفيتي برتر، عمري طولاني تر و آسايش بيشتر در کار مي باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.