رفع مشکل ارور No Bootable در لپ تاپ(ایسر)

نوشت افزار و لوازم تحریر بهزادی،آهنگ گذاری،کپی جزوات،تایپ،اسکن،نرم افزار،فروش لوازم جانبی رم و فلش ، برنامه، انیمیشن ،فیلم و سریال

رفع مشکل ارور No Bootable در لپ تاپ(ایسر)

شاید تصور اینکه در صبح یک روز کاری پر مشغله با روشن کردن سیستم یا لپ تاپ ویندوز آن بالا نیاید، یک امر فوق العاده نگران کننده ای باشد. دلیل بالا نیامدن لپ تاپ در پاره ای از اوقات منوط به بوت نشدن لپ تاپ است. اما سوال اینجاست که چرا لپ تاپ یا سیستم های شخصی به یکباره با مشکل بوت نشدن همراه می گردند و برای رفع این معضل می بایست چه کار کرد؟ برای علت یابی بوت نشدن لپ تاپ و مشکل بوت نشدن لپ تاپ با ما همراه باشید تا با ارائه راه حل های مختلف به نتیجه ای خوشایند دست یابیم.

راه حل های رفع ارور No Bootable لپ تاپ

روش های مختلفی برای برطرف کردن ارور No Bootable Device در لپ تاپ وجود دارد که در زیر به بررسی و معرفی مهم ترین روش ها برای برطرف کردن این مشکل می پردازیم:

1- ریستارت کردن جهت رفع ارور No Bootable

همیشه با پیش آمدن هر مشکلی در دستگاه خود اولین و ساده ترین راه حلی که نیاز به هیچ هزینه و اندیشه ای ندارد، ریستارت کردن آن وسیله است. برای برطرف کردن مشکل عدم بوت و لود نشدن لپ تاپ و دستگاه شما نیز بهترین و اولین کار همان ریستارت کردن است. در صورتی که بعد از ریستارت مشکل برطرف شد که کاربر به کار خویش ادامه می دهد و لی در صورتی که مشکل برطرف نگردید، کاربر می بایست چنگ به روش های دیگری در این راستا بزند تا به این منظور تمامی روش های ممکن را در راستای برطرف کردن و تعمیر معضل پیش رو امتحان نماید.

2- تغییر حالت بوت به UEFI

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که رایج ترین Bootable Device هارد شماست که سیستم عامل ویندوز در آن نصب است. بنابراین پس از روشن شدن سیستم، دیوایس بوت انتخاب می شود که توسط تنظیمات بایوس در ابتدای امر اجراء می گردد. لذا زمانیکه کامپیوتر یا لپ تاپ شما نتواند این دستگاه را شناسایی و لود کند، با عبارت No Bootable Device مواجه خواهید شد. بنابراین برای رفع این مشکل در صورتی که ریستارت جوابگو نبود؛ بایستی وارد تنظیمات بایوس و قسمت بوت شد و با گزینش Legacy Boot Option Priority می توان آن را به UEFI تغییر داد تا پس از ذخیره گذاری تنظیمات اعمال شده و ریستارت کردن مجدد سیستم مشکل برطرف گردد.

3- تعویض ویندوزجهت رفع ارور No Bootable

اجرای مراحلی که در بالا آمد، معمولا مشکل بوت نشدن لپ تاپ را برطرف می نماید. ولی در هر صورتی اگر این مشکل برطرف نشد، می بایست ویندوز لپ تاپ خود را تعویض نمایید. اما همواره توصیه می گردد پیش از تعویض ویندوز سایر روش های ذکر شده را در این راستا تست نمایید و در صورتی که مشکل پیش نیامد، اقدام به تعویض ویندوز نمایید.

4- بیرون آوردن باتری  CMOS

برای برطرف کردن مشکل No Bootable Device در لپ تاپ می توانید باتری CMOS را بیرون آورده و از طریق Clear CMOS حافظه بایوس را پاک کرده و آن را به حالت تنظیمات کارخانه در آورید. در صورتی که با نحوه پاک کردن حافظه بایوس آشنایی ندارید 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.