بسیج

نوشت افزار و لوازم تحریر بهزادی،آهنگ گذاری،کپی جزوات،تایپ،اسکن،نرم افزار،فروش لوازم جانبی رم و فلش ، برنامه، انیمیشن ،فیلم و سریال

بسیج

تعریف بسیج

بسیج نهادی است بزرگ و وسیع که فقط مختص زمان جنگ نیست بلکه در تمام زمان ها بسیج می تواند پاسخ گوی نیاز مردم باشد . بسیج با تمام اجزای نظام اسلامی درآمیخته است که فقط با انحلال جامعه از آن جدا می شود.بسیج باید ارگانی جامع باشد و نیازها و ارزش هایی که باعث به وجود آمدن آن شده اند به درستی تعریف شوند تا جامعه بتواند از آن به عنوان نهادی جامع از تمام جهات یاد کند.

تاریخچه بسیج

هر زمانی از تاریخ که قومی بر علیه ظلم و ستم ظالمان قیام کردند می تواند تاریخ بسیج باشد،مثل قیام مردم پا برهنه و مستمند صفه بر علیه اشراف مکه که اموالشان را غارت می کردند یا قیام قوم بنی اسراییل بر ضد ظلم فرعون که به فرمان حضرت موسی (ع) بود. در عصری که ما در آن هستیم در حوادث قبل و بعد از انقلاب نیز حوادثی مثل تحریم تنباکو و قیام مردم در برابر رژیم شاه ماهیتی بسیجی دارند. بسیج بر روی حکم جهادی استوار است واین جهاد نیز باید بر طبق اصول دفاعی باشد نه تهاجمی و به هدف غارت.عوامل زیادی در تقویت ایمان و روحیه ی بسیجی در جامعه نقش دارند که در میان آن ها نقش مساجد و روحانیت از همه پررنگ تراست. در تمام دوره ها و حتی در صدر اسلام منشأ حرکت مردم از مساجد بوده و حرکت های بسیجی مردم بر علیه ظالمان زمان نیز از مساجد سرچشمه می گرفته است.

وظایف بسیجیان در تداوم انقلاب اسلامی

بسیجیان باید سطح دانش و بینش خود را بالا ببرند و از آن مهمتر آگاهی در مورد زمینه های سیاسی است، آن ها باید با حضور به موقع خود در تمام صحنه ها و با ایثار و از خودگذشتگی توطئه های دشمنان را خنثی کنند. بسیجیان باید راه هایی که می تواند به انقلاب صدمه بزند را بشناسند و همواره از انقلابی که به زحمت به دست آمده نگهبانی کنند. امروزه دشمن از هر راهی و با هر ترفندی که شده سعی در از بین بردن این انقلاب دارد و با رخنه در قلب و فرهنگ جوانان می خواهد آن ها را از خط انقلاب جدا کند. بسیجیان باید با هوشیاری مراقب این آفات باشند زیرا آن ها به دلیل اینکه از همه نسبت به انقلاب دلسوزترن بیشترین سهم را در رفع این توطئه ها دارند. بسیجیان باید در میان مردم وحدت و اتحاد را گسترش دهند و جامعه را از تفرقه و چند دسته شدن دور کنند. آن ها باید در میان مردم الگو باشند و خود نمونه ی کاملی از یک انسان خوب، مؤمن و … باشند. در عصر حاضر که کشورها از نظر توسعه در حال رقابت با یکدیگر هستند بسیجیان باید سطح علم خود را بالا ببرند و هر کدام از آن ها در حرفه و شغلی مهارت کسب کنند تا با احساس دلسوزی که نسبت به انقلاب دارند بتوانند چرخ های تولید و توسعه و خودکفایی در کشور را بچرخانند. با وجود اینکه جنگ به پایان رسیده اما بسیجیان باید آموزش های کامل نظامی را ببینند و قوای نظامی خود را به رخ کشورهای زورگو بکشند تا کسی فکر حمله نظامی به کشور را نکند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.