تلگرام X آپدیت شد، قابلیت‌های افزوده شده چیست

نوشت افزار و لوازم تحریر بهزادی،آهنگ گذاری،کپی جزوات،تایپ،اسکن،نرم افزار،فروش لوازم جانبی رم و فلش ، برنامه، انیمیشن ،فیلم و سریال

تلگرام X آپدیت شد، قابلیت‌های افزوده شده چیست

مدت زیادی از عرضه تلگرام x نمی‌گذرد، نسخه ای از تلگرام که به عنوان رقیبی که خود پاول دروف برای تلگرام ساخته است! در واقع پاول دروف معتقد بود که تلگرام به حدی از تکامل رسیده است که دیگر جایی برای تغییر اساسی باقی نمانده است از همین رو به فکر رقابت با خود افتاده و تلگرام X را عرضه کرد.

استفاده همزمان از چندین اکانت

مدت‌ها است که در تلگرام اصلی قابلیتی وجود دارد که کاربران در یک برنامه به صورت همزمان می‌توانند چندین حساب تلگرام را در اختیار داشته باشند. درواقع با یک اپلیکیشن تلگرام، چندین شماره و حساب تلگرام را کنترل کنند. این قابلیت که با نام Multi-Account شناخته می‌شود حالا و با به‌روزرسانی اخیر، به تلگرام X هم آمده است.

برای اینکه کاربران راحت تر بتوانند حساب‌های خود را مدیریت کنند و دچار اشتباه نشوند، تلگرام X از تم‌های مختلف و مجزا برای هر حساب پشتیبانی می‌کند.

ضمنا با نگه داشتن انگشت خود روی هر حساب می‌توانید پیش‌نمایشی از پیام‌های ارسالی و دریافتی از آن حساب را ببینید جالب اینجاست که وضعیت بازدید شما به آنلاین تغییر نخواهد کرد! این تغییر برای کاربرانی که دائما به دنبال حالت روح هستند و به سراغ برنامه‌های غیررسمی تلگرام می‌روند، بسیار کاربردی خواهد بود.

ضمنا با نگه داشتن انگشت روی یک اکانت و کشیدن آن، می‌توانید ترتیب قرارگیری اکانت‌های مختلف را تغییر دهید.

تم‌های مختلف

در به‌روزرسانی جدید تلگرام X علاوه بر دو تم کلاسیک پیش‌فرض و نایت مود، تم‌های مختلف قرمز، نارنجی، سبز، صورتی و... هم به برنامه اضافه شده‌اند که می‌توانید هر حساب کاربری تلگرام را به رنگی دلخواه در بیاورید. در واقع امکانات شخصی‌سازی بیشتری در اختیار خواهید داشت.

ضمنا با فعال یا غیرفعال کردن گزینه‌های bubble in channel و یا chat می‌توانید کادر دور پیام‌ها را حذف کنید و یا دوباره این کادر را بیاورید. در صورتی که کادر دور پیام‌ها را حذف کنید، تصاویر به صورت تمام صفحه نمایش داده می‌شوند.

لایو لوکیشن

با به‌روزرسانی جدید تلگرام X شاهد ویژگی لایو لوکیشن یا همان موقعیت مکانی زنده هستیم. فاصله بین شما و دوستتان که لوکیشن خود را با او به اشتراک گذاشته‌اید روی نقشه به صورت یک نوار نمایش داده خواهد شد. این نقشه از حالت نایت مود (night mode) هم پشتیبانی می‌کند.

رنگ اموجی‌ها و پیشنهاد استیکر

از این پس در تلگرام X هم مانند تلگرام اصلی با لمس طولانی مدت ایموجی‌ها، می‌توانید رنگ دلخواهتان را انتخاب کنید. ضمنا در تلگرام X علاوه بر پیشنهاد استیکر مرتبط با هر ایموجی از بین استیکرهای شما، استیکرهای جدید دیگری هم پیشنهاد می‌شود که می‌توانید با انتخاب آن‌ها علاوه بر استفاده از استیکری جدید، لیست استیکرهای خود را هم غنی کنید. البته با تنظیمات ساده‌ای در بخش استیکرها می‌توانید قابلیت پیشنهاد استیکرهای جدید را لغو کنید.

انیمیشن‌های روان و بیشتر

در به‌روزرسانی جدید تلگرام X شاهد انیمیشن‌هایی هستیم که کار با این نرم افزار را روان‌تر می‌کند و رابط کاربری تلگرام X را زیباتر می‌کند برای نمونه آپلود فایل، typing و... به شکلی زیباتر نمایش داده می‌شود.

مدیریت بهتر کانال‌ها

تلگرام گذشته از یک پیام رسان، به لطف کانال به یک شبکه اجتماعی تبدیل شده است و بسیاری از کسب‌و‌کارها در این شبکه فعالیت دارند  به همین دلیل مدیریت این کانال‌ها برای مدیران آن‌ها بسیار اهمیت پیدا می‌کند تا جایی که برنامه‌های زیادی برای کمک به مدیران کانال‌ها به وجود آمده است اما تلگرام X کار را برای مدیران کانال‌های تلگرامی ساده‌تر کرده است و در این به‌روزرسانی قابلیت‌هایی را افزوده است. برای نمونه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدیر کانال می‌تواند پیامی که برای اعضای گروه پین کرده است را بدون اینکه از حالت پین خارج شود، برای خودش غیرفعال کند.
  • در بخش recent action ساعت ورود و خروج تمامی کاربرانی که به تازگی وارد کانال شده‌اند و یا به تازگی از کانال لفت داده اند، نمایش داده می‌شود.
  • تعدا بازدیدهای آخرین پیام ارسالی در کانال به صورت پیش‌فرض و بدون باز کردن کانال نمایش داده می‌شود.

نمایش مجزا چت‌های پین شده

در به‌روزرسانی جدید تلگرام X، چت‌های پین شده به صورت مجزا و در قسمت بالای چت‌ها نمایش داده می‌شود. در واقع چت‌های پین شده به شکل زیر و با خطی، از بقیه چت‌ها جدا شده‌اند.

سایر تغییرات

  • با لمس تاریخ شناور در چت‌ها، به اولین پیام ارسالی یا دریافت شده در آن چت برمی‌گردید.
  • شماره تلفن‌ها در متن پیام‌ها به صورت‌های لایت نمایش داده می‌شود و با قابلیت لمس به صفحه تماس‌ها منتقل می‌شوید.
۱۴ ۹
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.