حافظه گوشیت پرشده اما چیز زیادی توش نداری؟

نوشت افزار و لوازم تحریر بهزادی،آهنگ گذاری،کپی جزوات،تایپ،اسکن،نرم افزار،فروش لوازم جانبی رم و فلش ، برنامه، انیمیشن ،فیلم و سریال

حافظه گوشیت پرشده اما چیز زیادی توش نداری؟

اتفاقی که بارها برای خیلی از ما افتاده یا بلاخره روزی خواهد افتاد پر شدن حافظه گوشی است. زمانی هست که گوشی پر از فیلم و عکس می شود که این امر طبیعی خواهد بود اما زمانی هست که هیچ عکس و فیلمی نداریم اما باز هم این پیغام برایمان ظاهر شده و اجازه عکس گرفتن و یا هرکار دیگری که مربوط به حافظه می شود را نمی دهد.

احتمالا شما در گوشیتان نرم افزار تلگرام را نصب دارید و از آن استفاده می کنید. در تلگرام عکسها و فیلمهای زیادی میبینید. فکر میکنید این عکسها و فیلمها چه می شوند؟ بله، درست است، در حافظه پنهان گوشی شما ذخیره و باعث پر شدن حافظه گوشیتان می شوند. حال با این موضوع باید چه کرد؟ در ادامه برایتان توضیح خواهم داد.

ساده ترین روش که البته بهترین روش نیست، پاک کردن و نصب مجدد تلگرام است. بدین ترتیب هرآنچه که در گوشی ذخیره شده به این ترتیب پاک شده و حافظه گوشی خالی می شود.

اگر گوشی آی او اس (ios) دارید به تنظیمات تلگرام رفته و در بخش Data and Storage به بخش Storage Usage بروید.  اگر ویندوز فون دارید از داخل خود نرم افزار به تنظیمات تلگرام رفته وارد بخش Chat Settings شوید. انتهای این صفحه وارد بخش Cache Settings (حافظه پنهان) شوید.

در این بخش به شما نشان داده میشود که چه مقدار فضا از گوشیتان توسط همین عکسها و فیلمها اشغال شده است. احتمالا خیلی تعجب خواهبد کرد وقتی اعداد چند گیگابایتی ببینید. گزینه clear cache را بزنید تا فضای مورد نیازتان را خالی نمایید. البته به این نکته توجه داشته باشید که وقتی این گزینه را بزنید همه عکسها و فیلمها و آهنگهایی که در کانالها و گروه ها دانلود کرده و میدیدید را باید مجددا دانلود کنید. در آیفونها این بخش گزینه ای شده و می توانید هر چتی را که میخواهید پاک کنید.

در گوشی های اندروید علاوه بر کاری که بالا گفتم، می توانید در بخش تنظیمات گوشی به بخش حافظه رفته و در آن قسمت به بخش اپها رفته و فایلهای زیادی از جمله فایلهای مربوط به تلگرام را پاک نمایید. فایل هایی که بعضا فراموش کرده اید و در اپ هایی نظیر share it و zapya حجم زیادی اشغال کرده اند.

ضمنا می توانید با غیر فعال کردن دانلود خودکار مدیا جلوی دانلود بی رویه   علاوه بر کاهش مصرف اینترنت خود، از پر شدن حافظه خود پیشگیری نمایید.

۱۵ ۴
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.